Najpopularniejszy post
Wielkie zmiany w Google!

Już od jakiegoś czasu szykuje się istna rewolucja w googlowskiej wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych. Dokładnie 21 kwietnia 2015 roku Google zapowiedziało wprowadzenie aktualizacji, która zaprowadzi nowy porządek w wyszukiwaniu stron na smartfonach czy tabletach. Mianowicie wyszukiwanie stron będzie nastawione tylko na te, które są utworzone w wersji: Responsive Web Design (RWD) lub mobilnej wersji strony tzw. eMką (adres domeny zaczyna się od m.domena.pl).
Co to oznacza?
Oznacza to tyle, że strony osób, firm, czy instytucji, które nie są przystosowane do otwierania na urządzeniach mobilnych, nie będą widoczne podczas wyszukiwania fraz z nimi związanych np. na telefonie. I na nic tu pozycjonowanie. Strona, która nie jest stworzona w wersji mobilnej nie pojawi się w wyszukiwarce urządzenia mobilnego.
Czy te zmiany są pewne?
Zwykle Google nie informuje użytkowników o wprowadzaniu zmian czy aktualizacji, a już na pewno nie z takim wyprzedzeniem. Ta jest jedną z największych zmian, jakie Google wprowadziło w swojej historii, a dodatkowo podali dokładną datę jej wprowadzenia. Oznacza to, że aktualizacja jest pewna i nie ominie nikogo. Jeśli więc Twoja strona nie jest zoptymalizowana po kątem urządzeń mobilnych nie zwlekaj i rozpocznij prace nad nowym serwisem.
Czy każdy musi zmieniać stronę na mobilną?
To, czy zmiana na wersję mobilną jest dla Twojej witryny konieczna zależy od tego, ile wejść generuje się z urządzeń mobilnych. Strona, która posiada ruch na poziomie 15-20% powinna zostać przerobiona na wersję mobilną. Taki ruch oznacza, że duża część użytkowników otwiera stronę właśnie podczas korzystania np. z telefonu. Jeśli witryna jest utworzona jedynie w standardowej wersji, to potencjalny klient korzystający z komputera i smartfonu szybko zniechęci się, kiedy będzie mógł ją przeglądać jedynie podczas dostępu do komputera.
Jak więc dostosować stronę do urządzeń mobilnych?
Jeśli nie masz pojęcia o tym co powinieneś zrobić, udaj się do profesjonalnej agencji interaktywnej, która po sprawdzeniu Twojej strony podejmie odpowiednie kroki, aby wszystko sprawnie działało. Zadanie będzie polegało na ocenie, która wersja będzie dla niej bardziej odpowiednia. Są dwie wersje tworzenia stron do standardów mobilnych. Jedną z nich jest RWD, czyli Responsive Web Design – witryna zaprojektowania w tej wersji nie ma innego adresu, dostosowuje się ona do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest otwierana. Drugą opcją jest mobilna wersja adresu www. Po wpisaniu adresu strony na urządzeniu mobilnym zostajemy przekierowani na serwis przygotowany specjalnie pod te urządzenia, jest to najczęściej subdomena m.domena.pl. Rzetelna agencja na pewno pomoże Ci w doborze odpowiedniej wersji pod względem trudności wykonania, czasu pracy i kosztów.