Strony internetowe Rzeszów

+48 517 398 997

Tania strona internetowa to zły pomysł!

blog tania strona

Każdy z nas szuka okazji cenowych. Chcąc kupić na przykład smartfona, przeglądamy Internet, chodzimy po sklepach po to, aby wyhaczyć najlepszą cenę. Nic w tym dziwnego, po prostu nie chcemy przepłacać! Jednak to wszystko ma sens w momencie, kiedy mamy pewność że towar jaki chcemy nabyć jest identyczny u każdego ze sprzedawców. Teraz zastanówmy się jak wygląda to podczas zamawiania usług. Pytanie jest proste, czy zamawiając stronę internetową za 750 zł otrzymam tę samą jakość i funkcjonalność, jak w przypadku witryny za 3500 zł i więcej?

Zanim na to odpowiem, zadam inne pytanie.

Ile osób potrzeba, aby stworzyć profesjonalną stronę internetową?

Są to co najmniej cztery osoby:

Marketingowiec – to właśnie on określa jacy ludzie będą najczęściej wchodzić na stronę. Wybiera również informacje, które są najważniejsze, a następnie tworzy wstępną makietę witryny.

Copywriter – przerabia, poprawia, jednym słowem dłubie przy nadesłanych przez Ciebie tekstach po to, żeby były przyjazne dla użytkownika i aby dobrze się je czytało. A i co najważniejsze - były unikalne.

Grafik – dzięki pracy tej osoby wszystko zaczyna wyglądać. Dobór kolorów kształtów i zdjęć to naprawdę ciężka robota. Pamiętajmy, ludzie kupują oczami!

Programista/koder – osoba, bez której strona internetowa byłaby zwykłym obrazkiem. To on sprawia, że działa i jest funkcjonalna. Dzięki jego wiedzy i umiejętnościom witryna otwiera się odpowiednio we wszystkich przeglądarkach internetowych oraz na urządzeniach mobilnych.

Pomyśl jak wiele czasu każda z osób poświęciła na to, aby nauczyć się swojej profesji. Ba, ta branża nie stoi w miejscu! Wszystko zmienia się bardzo szybko, trzeba nieustannie aktualizować swoją wiedzę i umiejętności, aby być na bieżąco.

Teraz odpowiedzmy sobie na kolejne pytanie:

Czy jedna osoba zdoła wykonać pracę za cztery?

Odpowiedź brzmi NIE. Niestety, nikt nie jest dobry we wszystkim.

Podam przykład: Czy oddając samochód do naprawy mechanicznej chcielibyśmy, aby zajął się nią specjalista od blacharki? Albo na odwrót.

Zdradzę wam tajemnicę firm lub osób oferujących tanie strony internetowe. Takie witryny najczęściej robione są na darmowych szablonach, lub co gorsza w kreatorach. Dlaczego to takie złe? Ano dlatego, że taki szablon najprawdopodobniej został użyty już tysiące razy. Niezbyt fajnie byłoby, gdyby Twoja strona wyglądała tak samo jak strona Twojej konkurencji, prawda?! A tak może się stać. Takie szablony nie są przemyślane pod kątem funkcjonalności, która jest niezbędna do sprzedaży za pośrednictwem serwisu. Nie będę nawet wspominał o bałaganie w kodzie strony, przez który pozycjonowanie jej to droga przez piekło.

Zawsze przed podjęciem inwestycji musimy przekalkulować sobie ROI (stopa zwrotu z inwestycji).

Jeśli zapłacisz za stronę 750 zł, najprawdopodobniej nie będzie ona widoczna w Google, czyli nikt nie będzie jej odwiedzał, a co za tym idzie - nie pozyskasz dzięki niej ani jednego klienta. Nie jest to więc inwestycja, a jedynie konsumpcja.

Przeanalizujmy teraz stronę za 3500 zł. Jest ona stosunkowo łatwa w pozycjonowaniu, dzięki czemu generujemy ruch z wyszukiwarek internetowych. Dzięki unikalnej i nowoczesnej grafice klient od samego początku wie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Witryna jest funkcjonalna i czytelna, co sprawia że wszystkie informacje, których szukał są dobrze widoczne. To już prosta droga do kontaktu i omówienia szczegółów współpracy. Przyjmijmy, że takich klientów w ciągu roku jest zaledwie pięćdziesięciu i każdy z nich zamawia usługi czy towar za 500 zł, daje to nam 25 000 zł. Inwestując więc 3500 zł, w ciągu roku wykonałeś obrót 25 000 zł. (A pamiętajmy, że pięćdziesięciu klientów na rok ze strony www to naprawdę słaby wynik.)

Podsumowując: strona internetowa to nie lodówka, nie możemy porównywać ze sobą dwóch ofert patrząc jedynie na cenę. Pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją firmą odbywa się właśnie poprzez stronę www. 30 sekund – tyle wystarczy, aby internauta ocenił, czy warto sprawdzić ofertę i czy firmę można uznać za profesjonalną.

Nie trać więcej pieniędzy i zainwestuj w profesjonalną stronę internetową, która będzie dla Ciebie zarabiać pieniądze!

Autor: Krystian Ficek

ciasteczka web roxart

Informujemy, że strona wykorzystuje pliki cookies, które ulepszają korzystanie z naszej strony.

Akceptuję, nie pokazuj więcej.

×

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

aby otrzymać 10% RABATU

na pierwsze zlecenie w WEBroxart